1. Przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji oraz ich ewidencjonowanie.
2. Prowadzenie zbiorów aktów prawnych.
3. Obsługa centrali telefonicznej , faksu i radiotelefonu.
4. Obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań organizowanych przez burmistrza .
5. Przygotowanie dokumentacji związanej z zawieraniem umów o pracę z pracownikami urzędu , pracownikami robót publicznych i interwencyjnymi.
6. Przygotowywanie dokumentacji związanej z awansowaniem i nagradzaniem.
7. Prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu, pracowników robót publicznych, interwencyjnych oraz kierowników jednostek organizacyjnych.
8. Prowadzenie spraw z zakresu BHP , rejestru wypadków oraz spraw socjalnych.
9. Prowadzenie książki wyjść i wyjazdów służbowych.
10. Prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy oraz szkoleniem i podnoszeniem kwalifikacji.
11. Współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu kampanii wyborczej ( sejmu, senatu, rady gminy, burmistrza).
12. Prowadzenie spraw z zakresu sprawozdawczości z zakresu spraw osobowych.
13. Prowadzenie sprawozdawczości z PFRON.
14. Prowadzenie kancelarii urzędu.
15. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków.
16. Prowadzenie rejestru zarządzeń burmistrz jako organu gminy i jako kierownika jednostki.
17. Prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych, ich zamawianie i likwidacja.
18. Przygotowywanie dokumentacji emerytalno - rentowej pracowników urzędu.
19. Prowadzenie archiwum zakładowego.
20. Sporządzanie zeznań świadków.
21. Zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe i kancelaryjne oraz prowadzenie ewidencji przychodu i rozchodu materiałów biurowych.
22. Prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw.
23. Kompletowanie spraw z zakresu kapitału początkowego pracowników urzędu.
24. Prowadzenie biblioteki urzędu.
25. Prowadzenie książki kontroli.
26. Prenumerata czasopism.
27. Przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy.
28. Współudział z inspekcją pracy.
29. Prowadzenie ewidencji czasu pracy.
30. Inne sprawy zlecone przez burmistrza i sekretarza gminy.