Zadania i obowiązki o charakterze ogólnym:
1. Pogłębianie wiedzy i podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
2. Dążenie do uzyskania w pracy jak najlepszych wyników i przejawianie w tym kierunku odpowiedniej inicjatywy.
3. Terminowe i staranne wykonywanie powierzonych zadań, zgodnie z poleceniem swojego bezpośredniego przełożonego oraz obowiązującymi przepisami.
4. Przestrzeganie ustalonego w Urzędzie regulaminu pracy, porządku, dyscypliny pracy oraz przepisów o ochronie informacji niejawnych.
5. Dbanie o dobro zakładu pracy, chronienie jego mienia i używanie go zgodnie z przeznaczeniem.
6. Przestrzeganie zasad współżycia społecznego.
7. Dbanie o wygląd osobisty.
8. Bezwzględne przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów p. poż.
9. Ponoszenie odpowiedzialności służbowej za wykonywaną pracę.
10. W razie ewentualnych wątpliwości zgłaszać się bezpośrednio do swojego przełożonego.
11. Wydawanie zezwoleń z zakresu opiniowania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych.
12. Pracownik ponosi pełną osobistą odpowiedzialność wobec burmistrza, sekretarza za:
- prawidłową i terminową realizację zadań;
- sumienną obiektywną kontrolę;
- sporządzanie wszelkich sprawozdań, informacji itp.;
- prawidłowe i rzetelne informowanie i załatwianie petentów;
- kompletowanie, przechowywanie i zdawanie do archiwum zakładowego prowadzonych przez siebie akt;
Zadania o charakterze szczegółowym:
1. Prowadzenie Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków i spraw z nią związanych.
2. Realizacja programu „Czyste Powietrze”.
3. Realizacja zadań kontrolnych w zakresie emisyjności budynków.
4. Prowadzenie kontroli zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków wraz z właściwym rejestrem.
5. 5.Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem, wdrażaniem i rozliczaniem funduszy zewnętrznych.
6. Opracowywanie programów pod kątem pozyskiwania środków z zewnętrznych źródeł finansowania.
7. Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych.
8. Prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją powierzonych zadań.
9. Inne sprawy zlecone przez Burmistrza i Sekretarza gminy.