» Stanowisko ds. gospodarki komunalnej i drogownictwa
Do zadań stanowiska ds. gospodarki komunalnej i drogownictwa należą w szczególności:
1) tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych,
2) prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem zamówień publicznych,
3) prowadzenie i nadzorowanie inwestycji drogowych,
4) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i ulicami miejskimi a w szczególności:
a) przygotowanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i projektów stanowisk organów gminy dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnych kategorii,
b) projektowanie przebiegu dróg,
c) budowę, modernizację i ochronę dróg,
d) zarządzanie drogami,
e) określanie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
f) koordynacje i obsługę w współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych,
5) kierowanie grupą pracowników fizycznych, wykonujących obsługę gminy w zakresie remontów budynków komunalnych, utrzymania czystości, porządku i terenów zielonych oraz kierowanie pracownikami w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych, oraz osobami wykonującymi prace społecznie użyteczne jak i karę ograniczenia wolności a także nadzór nad nimi w zakresie bhp i ppoż.,
6) inne prace zlecone przez burmistrza i sekretarza gminy.