Zadania i obowiÄ zki o charakterze ogólnym:
1. PogĹÄbianie wiedzy i podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
2. DÄ Ĺźenie do uzyskania w pracy jak najlepszych wyników i przejawianie w tym kierunku odpowiedniej inicjatywy.
3. Terminowe i staranne wykonywanie powierzonych zadaĹ, zgodnie z poleceniem swojego bezpoĹredniego przeĹoĹźonego oraz obowiÄ zujÄ cymi przepisami.
4. Przestrzeganie ustalonego w UrzÄdzie regulaminu pracy, porzÄ dku, dyscypliny pracy oraz przepisów o ochronie informacji niejawnych.
5. Dbanie o dobro zakĹadu pracy, chronienie jego mienia i uĹźywanie go zgodnie z przeznaczeniem.
6. Przestrzeganie zasad wspóĹĹźycia spoĹecznego.
7. Dbanie o wyglÄ d osobisty.
8. BezwzglÄdne przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeĹstwa i higieny pracy oraz przepisów p.poĹź.
9. Ponoszenie odpowiedzialnoĹci sĹuĹźbowej za wykonywanÄ pracÄ.
10. W razie ewentualnych wÄ tpliwoĹci zgĹaszanie ich bezpoĹrednio do przeĹoĹźonego.
11. Pracownik ponosi peĹnÄ osobistÄ odpowiedzialnoĹÄ wobec, burmistrza, sekretarza i skarbnika za:
a) prawidĹowÄ i terminowÄ realizacjÄ zadaĹ,
b) sumiennÄ obiektywnÄ kontrolÄ,
c) sporzÄ dzanie wszelkich sprawozdaĹ, informacji itp.,
d) prawidĹowe i rzetelne informowanie i zaĹatwianie petentów,
e) kompletowanie, przechowywanie i zdawanie do archiwum zakĹadowego prowadzonych przez siebie akt.
Zadania o charakterze szczegóĹowym:
1. ObsĹuga UrzÄdu z zakresu wydatków i kosztów:
· ksiÄgowanie dochodów budĹźetowych w urzÄ dzeniach syntetycznych urzÄdu:
a) dziennik gĹówny;
b) ewidencja;
· prowadzenie analitycznej ksiÄgowoĹci dochodów urzÄdu w programie FKJ oraz sporzÄ dzanie sprawozdaĹ;
· prowadzenie analitycznej ksiÄgowoĹci dochodów i wydatków gminy w programie FKZ organ.;
2. SporzÄ dzanie sprawozdaĹ miesiÄcznych i kwartalnych UrzÄdu Miejskiego w programie BESTIA.
3. Wprowadzanie i aktualizowanie planów dochodów budĹźetowych UrzÄdu Miejskiego do programu BESTIA.
4. Wprowadzanie do programu ksiÄgowego FKB planów dochodów i wydatków jednostek podlegĹych.
5. WspóĹdziaĹanie ze skarbnikiem w opracowaniu sprawozdaĹ finansowych i bilansów.
6. Prowadzenie ksiÄ g rachunkowych projektów.
7. Kontrola kontrahentów na „biaĹej liĹcie” podatników VAT.
8. Prowadzenie ksiÄgowoĹci analitycznej rozrachunków wedĹug dĹuĹźników i wierzycieli oraz uzgadniania sald.
9. SporzÄ dzanie i przekazywanie przelewów dotacji, subwencji i wszelkich innych pĹatnoĹci oraz przelewów
w podzielonej pĹatnoĹci w programie bankowym eCorpoNet.
10. WspóĹpraca w przygotowywaniu materiaĹów niezbÄdnych do uchwalenia budĹźetu Gminy.
11. Przygotowanie materiaĹów niezbÄdnych do wykonania obowiÄ zków z zakresu sprawozdawczoĹci.
12. WspóĹdziaĹanie z innymi stanowiskami pracy UrzÄdu, jednostkami organizacyjnymi Gminy, organami administracji samorzÄ dowej i rzÄ dowej w ramach powierzonego zakresu zadaĹ.
13. SporzÄ dzanie zarzÄ dzeĹ kierownika jednostki w zakresie swoich zadaĹ.
14. Inne sprawy zlecone przez burmistrza, sekretarza i skarbnika.