Zadania i obowiÄ zki o charakterze ogólnym:
1. PogĹÄbianie wiedzy i podnoszenie kwalifikacji zawodowych.
2. DÄ Ĺźenie do uzyskania w pracy jak najlepszych wyników i przejawianie w tym kierunku odpowiedniej inicjatywy.
3. Terminowe i staranne wykonywanie powierzonych zadaĹ, zgodnie z poleceniem swojego bezpoĹredniego przeĹoĹźonego oraz obowiÄ zujÄ cymi przepisami.
4. Przestrzeganie ustalonego w UrzÄdzie regulaminu pracy, porzÄ dku, dyscypliny pracy oraz przepisów o ochronie informacji niejawnych.
5. Dbanie o dobro zakĹadu pracy, chronienie jego mienia i uĹźywanie go zgodnie z przeznaczeniem.
6. Przestrzeganie zasad wspóĹĹźycia spoĹecznego.
7. Dbanie o wyglÄ d osobisty.
8. BezwzglÄdne przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeĹstwa i higieny pracy oraz przepisów p. poĹź.
9. Ponoszenie odpowiedzialnoĹci sĹuĹźbowej za wykonywanÄ pracÄ.
10. W razie ewentualnych wÄ tpliwoĹci zgĹaszaÄ siÄ bezpoĹrednio do swojego przeĹoĹźonego.
11. Wydawanie zezwoleĹ z zakresu opiniowania zbiorników bezodpĹywowych i transport nieczystoĹci ciekĹych.
12. Pracownik ponosi peĹnÄ osobistÄ odpowiedzialnoĹÄ wobec burmistrza, sekretarza za:
- prawidĹowÄ i terminowÄ realizacjÄ zadaĹ;
- sumiennÄ obiektywnÄ kontrolÄ;
- sporzÄ dzanie wszelkich sprawozdaĹ, informacji itp.;
- prawidĹowe i rzetelne informowanie i zaĹatwianie petentów;
- kompletowanie, przechowywanie i zdawanie do archiwum zakĹadowego prowadzonych przez siebie akt;
Zadania o charakterze szczegóĹowym:
1. Prowadzenie Centralnej Ewidencji EmisyjnoĹci Budynków i spraw z niÄ zwiÄ zanych.
2. Realizacja programu „Czyste Powietrze”.
3. Realizacja zadaĹ kontrolnych w zakresie emisyjnoĹci budynków.
4. Prowadzenie kontroli zbiorników bezodpĹywowych oraz przydomowych oczyszczalni Ĺcieków wraz z wĹaĹciwym rejestrem.
5. 5.Prowadzenie spraw zwiÄ zanych z pozyskiwaniem, wdraĹźaniem i rozliczaniem funduszy zewnÄtrznych.
6. Opracowywanie programów pod kÄ tem pozyskiwania Ĺrodków z zewnÄtrznych ĹşródeĹ finansowania.
7. WspóĹdziaĹanie z jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie pozyskiwania funduszy zewnÄtrznych.
8. Prowadzenie dokumentacji zwiÄ zanej z realizacjÄ powierzonych zadaĹ.
9. Inne sprawy zlecone przez Burmistrza i Sekretarza gminy.