Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

 Administratorami są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru.

2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie oraz personalizację dowodów osobistych.

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydający dowód osobisty jest: Burmistrz Pogorzeli.

  

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji moĹźna się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem - Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Burmistrzem Pogorzeli moĹźna się skontaktować poprzez adres e-mail: burmistrz@pogorzela.pl lub pisemnie na adres: ul. Rynek 1, 63-860 Pogorzela.

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym moĹźe się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail:  iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych moĹźna się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator - Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym moĹźe się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Administrator – Burmistrz Pogorzeli - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym moĹźe się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@pogorzela.pl lub pisemnie na adres: ul. Rynek 1, 63-860 Pogorzela.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

·          zarejestrowania w związku z:

- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,
- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem, 
- zmianą obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmianą dokumentu podróĹźy cudzoziemca,

·         rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:

- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
- wymeldowaniu się z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.

·         uzyskania przez Panią / Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL,

·         usunięcia  niezgodności w danych.

Pani / Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.

  

ODBIORCY DANYCH

Pani / Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: słuĹźbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeĹźeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeĹźeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić toĹźsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeĹźeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest takĹźe Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.

  

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani / Panu prawo dostępu do Pani / Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a takĹźe danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani / Panu równieĹź prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

ĹšRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:

- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający  do tych aktów zmiany, a takĹźe wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,
- organ gminy wydający lub uniewaĹźniający dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,
- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty  obywatelstwa polskiego.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności.

 

Zameldowanie cudzoziemców na pobyt stały i czasowy

Jednostka prowadząca

Stanowisko ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych i spraw wojskowych

Wymagane dokumenty

Cudzoziemiec - obywatel innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej , który przebywa w Polsce dłuĹźej niĹź 3 miesiące, musi się zameldować. Pozostali cudzoziemcy maja obowiązek zameldowania się jeĹźeli ich pobyt jest dłuĹźszy niĹź 30 dni.

Jeśli jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA lub Szwajcarii albo członkiem rodziny takiego cudzoziemca - masz 30 dni na zgłoszenie nowego miejsca zamieszkania (licząc od dnia przybycia do tego miejsca). Jeśli jesteś obywatelem innego państwa - masz na zgłoszenie 4 dni).

Jeśli będziesz w Polsce krócej niĹź 30 dni, nie musisz się meldować.

Cudzoziemiec nie moĹźe przebywać w Polsce dłuĹźej, niĹź pozwala na to dokument, który potwierdza jego  prawo pobytu w Polsce.

Wymagane dokumenty:

Zameldować moĹźna się osobiście lub moĹźe to zrobić pełnomocnik. Pełnomocnictwo musi być na piśmie, a pełnomocnik powinien mieć ze sobą swój dowód osobisty lub paszport (oprócz wskazanych wyĹźej dokumentów).

Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny - meldują osobę, która nie ma zdolności do czynności prawnych (osoby całkowicie ubezwłasnowolnione, dzieci do 13 roku Ĺźycia) lub osobę, która ma ograniczoną zdolność do czynności prawnych (osoby częściowo ubezwłasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18  roku Ĺźycia).

Miejsce złoĹźenia dokumentów

Urząd Miejski w Pogorzeli ul. Rynek 1, 63-860 Pogorzela

I piętro Pokój nr 15


w poniedziałki od 7:30 – 15:30

we wtorki, środy, czwartki i piątki od 7:00 - 15:00

informacja tel. 65 57 34 620 wew. 219

 

Opłaty

Zameldowanie jest bezpłatne.

Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt stały jest bezpłatne.

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi
17 zł. (takie zaświadczenie dostaniesz na wniosek ).

Pełnomocnictwo do zameldowania jest bezpłatne.

Pełnomocnictwo do wydania zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy - 17zł.

W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój rodzic, dziecko, mąż, Ĺźona, rodzeństwo, dziadkowie lub wnuk, pełnomocnictwo jest bezpłatne.

Opłatę możesz uiścić:

 

Termin i sposób załatwienia

Po otrzymaniu Twojego zgłoszenia, zostaniesz od razu zameldowany. Jeśli będzie to zameldowanie na pobyt stały - otrzymasz zaświadczenie. Jeśli meldujesz się na pobyt czasowy i chcesz dostać zaświadczenie, złóĹź wniosek w tej sprawie.

Podstawa prawna

Tryb odwoławczy

Nie występuje.