TOĹťSAMOĹÄ ADMINISTRATORA
Administratorami sÄ :
1. Minister Cyfryzacji, majÄ cy siedzibÄ w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru.
2. Minister Spraw WewnÄtrznych i Administracji, majÄ cy siedzibÄ w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 - odpowiada za ksztaĹtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiÄ zków okreĹlonych w ustawie oraz personalizacjÄ dowodów osobistych.
W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydajÄ cy dowód osobisty jest: Burmistrz Pogorzeli.
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
Z administratorem - Ministrem Cyfryzacji moĹźna siÄ skontaktowaÄ poprzez adres e-mail: iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem - Ministrem Spraw WewnÄtrznych i Administracji moĹźna siÄ skontaktowaÄ pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Burmistrzem Pogorzeli moĹźna siÄ skontaktowaÄ poprzez adres e-mail: burmistrz@pogorzela.pl lub pisemnie na adres: ul. Rynek 1, 63-860 Pogorzela.
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczyĹ inspektora ochrony danych, z którym moĹźe siÄ Pani / Pan skontaktowaÄ poprzez e-mail: iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych moĹźna siÄ kontaktowaÄ we wszystkich sprawach dotyczÄ cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwiÄ zanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Minister Spraw WewnÄtrznych i Administracji wyznaczyĹ inspektora ochrony danych, z którym moĹźe siÄ Pani / Pan skontaktowaÄ poprzez e-mail: iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Burmistrz Pogorzeli - wyznaczyĹ inspektora ochrony danych, z którym moĹźe siÄ Pani / Pan skontaktowaÄ poprzez e-mail: iod@pogorzela.pl lub pisemnie na adres: ul. Rynek 1, 63-860 Pogorzela.
Z inspektorem ochrony danych moĹźna siÄ kontaktowaÄ we wszystkich sprawach dotyczÄ cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwiÄ zanych z przetwarzaniem danych.
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
Pani / Pana dane bÄdÄ przetwarzane w celu:
- nadaniem lub zmianÄ
numeru PESEL,
- zmianÄ
stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,
- zmianÄ
obywatelstwa,
- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,
- zmianÄ
dokumentu podróĹźy cudzoziemca,
- zameldowaniu siÄ w miejscu pobytu staĹego lub czasowego,
- wymeldowaniu siÄ z miejsca pobytu staĹego lub czasowego,
- zgĹoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski.
Pani / Pana dane bÄdÄ przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludnoĹci.
ODBIORCY DANYCH
Pani / Pana dane osobowe mogÄ byÄ udostÄpniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludnoĹci podmiotom: sĹuĹźbom; organom administracji publicznej; sÄ dom i prokuraturze; komornikom sÄ dowym; paĹstwowym i samorzÄ dowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbÄdnym do realizacji zadaĹ publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeĹźeli wykaĹźÄ w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeĹźeli po wykorzystaniu dane te zostanÄ poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustaliÄ toĹźsamoĹci osób, których dane dotyczÄ ; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeĹźeli wykaĹźÄ interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczÄ okreĹlonych w odrÄbnych przepisach. OdbiorcÄ danych jest takĹźe Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostÄpnienia Pani / Pana danych.
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
Dane w rejestrze PESEL bÄdÄ przetwarzane bezterminowo.
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
PrzysĹuguje Pani / Panu prawo dostÄpu do Pani / Pana danych oraz prawo ĹźÄ dania ich sprostowania, a takĹźe danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
PrzysĹuguje Pani / Panu równieĹź prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmujÄ cego siÄ ochronÄ danych osobowych w paĹstwie czĹonkowskim Pani / Pana zwykĹego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popeĹnienia domniemanego naruszenia.
ĹšRÓDĹO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane sÄ przez nastÄpujÄ ce organy:
- kierownik urzÄdu stanu cywilnego sporzÄ
dzajÄ
cy akt urodzenia, maĹĹźeĹstwa i zgonu oraz wprowadzajÄ
cy do tych aktów zmiany, a takĹźe wydajÄ
cy decyzjÄ o zmianie imienia lub nazwiska,
- organ gminy dokonujÄ
cy rejestracji obowiÄ
zku meldunkowego,
- organ gminy wydajÄ
cy lub uniewaĹźniajÄ
cy dowód osobisty,
- wojewoda lub konsul RP wydajÄ
cy lub uniewaĹźniajÄ
cy paszport,
- wojewoda lub minister wĹaĹciwy do spraw wewnÄtrznych dokonujÄ
cy zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.
INFORMACJA O DOWOLNOĹCI LUB OBOWIÄZKU PODANIA DANYCH
ObowiÄ zek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludnoĹci.
Cudzoziemiec - obywatel innego paĹstwa czĹonkowskiego Unii Europejskiej , który przebywa w Polsce dĹuĹźej niĹź 3 miesiÄ ce, musi siÄ zameldowaÄ. Pozostali cudzoziemcy maja obowiÄ zek zameldowania siÄ jeĹźeli ich pobyt jest dĹuĹźszy niĹź 30 dni.
JeĹli jesteĹ obywatelem paĹstwa czĹonkowskiego Unii Europejskiej, paĹstwa EFTA lub Szwajcarii albo czĹonkiem rodziny takiego cudzoziemca - masz 30 dni na zgĹoszenie nowego miejsca zamieszkania (liczÄ c od dnia przybycia do tego miejsca). JeĹli jesteĹ obywatelem innego paĹstwa - masz na zgĹoszenie 4 dni).
JeĹli bÄdziesz w Polsce krócej niĹź 30 dni, nie musisz siÄ meldowaÄ.
Cudzoziemiec nie moĹźe przebywaÄ w Polsce dĹuĹźej, niĹź pozwala na to dokument, który potwierdza jego prawo pobytu w Polsce.
Wymagane dokumenty:
ZameldowaÄ moĹźna siÄ osobiĹcie lub moĹźe to zrobiÄ peĹnomocnik. PeĹnomocnictwo musi byÄ na piĹmie, a peĹnomocnik powinien mieÄ ze sobÄ swój dowód osobisty lub paszport (oprócz wskazanych wyĹźej dokumentów).
Rodzic, opiekun prawny lub opiekun faktyczny - meldujÄ osobÄ, która nie ma zdolnoĹci do czynnoĹci prawnych (osoby caĹkowicie ubezwĹasnowolnione, dzieci do 13 roku Ĺźycia) lub osobÄ, która ma ograniczonÄ zdolnoĹÄ do czynnoĹci prawnych (osoby czÄĹciowo ubezwĹasnowolnione, dzieci w wieku od 13 do 18 roku Ĺźycia).
w poniedziaĹki od 7:30 – 15:30
we wtorki, Ĺrody, czwartki i piÄ tki od 7:00 - 15:00
informacja tel. 65 57 34 620 wew. 219
Zameldowanie jest bezpĹatne.
Wydanie zaĹwiadczenia o zameldowaniu na pobyt staĹy jest bezpĹatne.
OpĹata skarbowa za wydanie zaĹwiadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy wynosi
17 zĹ. (takie zaĹwiadczenie dostaniesz na wniosek ).
PeĹnomocnictwo do zameldowania jest bezpĹatne.
PeĹnomocnictwo do wydania zaĹwiadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy - 17zĹ.
W przypadku, gdy peĹnomocnikiem bÄdzie Twój rodzic, dziecko, mÄ Ĺź, Ĺźona, rodzeĹstwo, dziadkowie lub wnuk, peĹnomocnictwo jest bezpĹatne.
OpĹatÄ moĹźesz uiĹciÄ:
Po otrzymaniu Twojego zgĹoszenia, zostaniesz od razu zameldowany. JeĹli bÄdzie to zameldowanie na pobyt staĹy - otrzymasz zaĹwiadczenie. JeĹli meldujesz siÄ na pobyt czasowy i chcesz dostaÄ zaĹwiadczenie, zĹóĹź wniosek w tej sprawie.
Nie wystÄpuje.