1. Ustalenie (po zasięgnięciu opinii powiatowego inspektora) szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy dotyczące:

a/ wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

b/ rodzaju urządzeń przeznaczonych do gromadzenia odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz innych terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

c/ wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia.   

  1. Prowadzenie spraw z zakresu udzielania zezwoleń innym podmiotom niż jednostki organizacyjne na prowadzenie działalności polegającej na usuwaniu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych.
  2. Przygotowanie i prowadzenie inwestycji w sprawie gospodarki wodno – ściekowej i gospodarki odpadami.
  3. Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem, wdrażaniem i rozliczaniem funduszy zewnętrznych.
  4. Opracowywanie programów pod kątem pozyskiwania środków z zewnętrznych źródeł finansowania.
  5. Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych.
  6. Prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją powierzonych zadań.
  7. Wdrażanie, realizowanie, rozliczanie, monitorowanie funduszu sołeckiego i współpraca w zakresie realizacji tego zadania z jednostkami pomocniczymi gminy oraz księgowością urzędu.